onsdag den 21. maj 2008

Weekendavisen

Jeg læser weekendavisen, jeg abonnere på den og læser den hver uge...om posten vil (det bud der var i mit område havde ingen æresfølelse eller pli! Så jeg var nød til at ændre mit abonnement til postomdelt for at få min avis.
Men jeg læser den avis hver uge, og jeg er glad.

Hvorfor kan man så spørge...?
Joeh, Som sådan holder jeg også meget af Information, for deres gennemførte meninger. Jyllandsposten for deres grundige artikeler og Politikken for deres gode bredde...selvom alle disse aviser er deprimerende Kbh centreret, og sjældent tænker at der altså er forskel på Kbh og Dnamark.

Jeg må indrømme at Weekendavisen heler ikke altid kan kende forskel på Kbh og Danmark.
Men weekendavisen er alligevel så meget og fantastiks bedre end de andre jeg har nævnt.
Hvorfor?
Jo:
Når jeg læser weekendavisen ved jeg at de naturvidenskabelige artikler rent faktisk indeholder ret nyre historier og brugbare fakta.
Jeg ved at de sommetider har anmelderser af tegneserier, såvel som grafiske noveller og almindelige bøger.
Jeg ser at når Weekendavisen andmelder en film, så kommenterer anmeldren ikke kun sin egen mening, men vedkommende forstår at referere til den originale novelle eller bog! Det er fantastisk at læse en anmeldelse af en Miyasaki Animé både ud fra indtrykket af filmen, og det originale bogforlæg.

Jeg læser også weekendavisen fordi jeg kan overkomme det. Jeg har ikke tid til at læse avis hver dag. Jeg læser når jeg kan, og en ugentlig avis, der ikke kommer med irriterene, irrelevante pop-artikler, kan sagtens strækkes over en uge.

Jeg læser Weekendavisen fordi jeg nyder blandingen af social årvågenhed og kanpen for den keletes ret til at eje sit eget.
For at høre om dem der klare sig selv, og have medlidenhed med dem som ikke kan uden hjælp.

For at lære lidt om verden

For at lære lidt om mig selv

Ingen kommentarer: